Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Kielczanki nie dały się zwieść oszustom

Data publikacji 04.08.2023

Świętokrzyscy policjanci prowadzą szereg działań profilaktycznych, mających ustrzec osoby starsze przed działaniem oszustów. To nie tylko bezpośrednie spotkania z seniorami, ale także liczne informacje przekazywane m.in. za pośrednictwem mediów. Dzięki temu wiele osób dowiedziało się, w jaki sposób zachować się przy próbie oszustwa, aby nie stracić swoich pieniędzy.

Wczoraj do 92 – letniej mieszkanki Kielc zadzwoniła kobieta, która podała się za siostrę seniorki. Informowała o wypadku, w którym potrąciła kobietę w ciąży i aby nie trafić do aresztu zwróciła się z prośbą do 92 – latki, aby ta przekazała jej 80 000 złotych. Seniorka nie dała wiary w historie opowiadaną przez fałszywą siostrę i odłożyła słuchawkę. Kilka godzin później, tym razem do 70 – latki również zadzwoniła kobieta, która podała się za córkę. Historia opowiadana przez oszustkę była taka sama jak w przypadku 92 – latki. Wypadek, kobieta w ciąży i potrzeba gotówki, aby uniknąć kary. 70 – latka również nie dała się nabrać i się rozłączyła.
Te i wiele innych przypadków, gdzie seniorzy nie dali się oszukać pokazują jak skuteczne są medialne działania o charakterze profilaktyczno -  edukacyjnym. Coraz częściej fałszywi policjanci czy „członkowie rodzin” odchodzą z przysłowiowym kwitkiem, bo seniorzy nie dają wiary w historie, które oszuści  im opowiadają przez telefon. Zasady są proste:
•    gdy dzwoni ktoś kto podaje się za syna i opowiada o wypadku i uniknięciu odpowiedzialności po wpłacie gotówki – to KŁAMSTWO, rozłącz się i zadzwoń do osoby, na którą powołuje się oszust;
•    gdy dzwoni osoba, która podaje się za funkcjonariusza policji, albo pracownika banku i informuje o tym, że twoje pieniądze są zagrożone i trzeba je przelać na specjalne konto – to KŁAMSTWO, rozłącz się i skontaktuj się ze swoim bankiem.

Opr. MPK
Źródło KMP w Kielcach

 

Powrót na górę strony