Aktualności

Wysoki koszt nadmiernego zaufania

Data publikacji 05.01.2023

Niestety pomimo licznych apeli i akcji edukacyjnych dotyczących oszustw, w dalszym ciągu zdarza się, że mieszkańcy naszego regionu padają ofiarami fałszywych policjantów czy pracowników banku. Nadmierna ufność, czasem natłok spraw powodują, że nasza czujność niejednokrotnie bywa uśpiona, a to wykorzystują oszuści.

Wczoraj do Komisariatu Policji IV w Kielcach zgłosiła się 26 – letnia kielczanka. Kobieta zgłosiła stróżom prawa, że w środę skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika jej banku. Bankier informował, aby kobieta na swoim telefonie zainstalowała aplikację, która zabezpieczy jej bankowość internetową. Kielczanka postępowała zgodnie z instrukcjami mężczyzny. Po jakimś czasie na telefon kobiety przyszła informacja z banku o przelewie z jej konta na kwotę blisko 20 000 złotych.

Przypominamy:

  • bank nigdy nie poprosi Cię o twoje oszczędności aby ująć przestępców, jeżeli będą one zagrożone będzie działał sam wykorzystując swoje zabezpieczenia;
  • czynności zmierzające do zatrzymania sprawców zawsze realizuje Policja, która nie potrzebuje do tego Twoich pieniędzy!
  • jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem banku, rozłącz się i udaj się do oddziału lub wykręć numer infolinii lub twojego oddziału;
  • nie podawaj danych wrażliwych, numerów kart i kodów BLIK przez telefon;
  • zawsze w kontaktach telefonicznych z osobami obcymi zachowaj zasadę ograniczonego zaufania.

Opr. MPK

Źródło KMP w Kielcach

Powrót na górę strony