Aktualności

Dał się oszukać na BLIKA

Data publikacji 27.01.2022

Oszustwo metodą „spoofingu” jest coraz częściej powodem strat oszczędności całego życia. Spoofing jest nową metodą wyłudzania danych wrażliwych lub pieniędzy. Polega na wykorzystaniu oprogramowania do zmiany numeru telefonicznego lub nazwy dzwoniącego połączenia, które widzi na wyświetlaczu swojego telefonu je odbierający.

Spoofing telefoniczny to nic innego jak coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery takie jak: konsultanci banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów.

W minioną środę  w godzinach porannych do 67-latka z gminy Górno z numeru o fałszywej identyfikacji banku, zadzwonił mężczyzna podający się za specjalistę ds. bezpieczeństwa i poinformował o udaremnionej próbie przelewu bankowego z konta 67- latka. Aby zweryfikować tożsamość właściciela rachunku, fałszywy pracownik wyłudził od mężczyzny informacje dotyczące konta bankowego i uzyskał kod BLIK, za pomocą którego dokonał kradzieży środków finansowych w kwocie 2 000 zł.

Apelujemy o ostrożność przy tego typu kontaktach i weryfikację tożsamości dzwoniących do nas osób. Pamiętajmy! Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać naszą naiwność. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.

Oprac. MPK

Źródło: KMP w Kielcach

Powrót na górę strony